Algemene voorwaarden

1. Toepassingsgebied

Deze algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, opdrachten, overeenkomsten en facturen van 110 Group, tenzij en zover er schriftelijk van is afgeweken.

Deze regelen de verhoudingen tussen de technisch aannemer en de klant. De klant aanvaardt deze voorwaarden zonder enig voorbehoud, met uitsluiting van zijn eigen voorwaarden, die in geen geval tegen de technisch aannemer kunnen worden ingeroepen. De klant erkent kennis genomen te hebben alsmede akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden.

2. Uitvoering van de diensten

De diensten worden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en volgens de technische en esthetische criteria welke soepel worden geïnterpreteerd, behoudens uitdrukkelijk andersluidende bepaling of specifieke richtlijnen, waarbij 110 Group alle redelijke inspanningen zal leveren om aan de uit te voeren werkzaamheden te verhelpen.

3. Eenzijdige wijziging

110 Group behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden eenzijdig en op eender welk tijdstip te wijzigen.

4. Prijsoffertes en overeenkomst

De door 110 Group gemaakte offertes zijn geldig gedurende 30 dagen, daarna hebben zij een louter informatieve waarde. Alle prijzen zijn steeds exclusief BTW (tenzij anders vermeld). 110 Group is slechts gebonden aan de offerte na expliciete en schriftelijke aanvaarding door de klant of een bevoegde vertegenwoordiger ervan. Dan pas komt er een overeenkomst tot stand. Indien de aanvaarding, zelfs op ondergeschikte punten, afwijkt van het in de offerte opgenomen aanbod is 110 Group daaraan niet gebonden. De overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij uitdrukkelijk vermeld in de overeenkomst.

Offertes gelden niet automatisch voor toekomstige opdrachten, en samengestelde prijsopgaves verplichten geenszins 110 Group tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.

Een overeenkomst komt pas tot stand na ondertekening van een document waarin enerzijds een duidelijke projectomschrijving met gedetailleerde prijsopgave werd opgenomen, alsook specifieke uitvoeringsmodaliteiten en de voorliggende algemene voorwaarden. Enkel indien de overeenkomst uitdrukkelijk verwijst naar de offerte blijven deze bepalingen geldig. In het andere geval primeren de bepalingen van de overeenkomst.

Terugbezorgde ondertekende exemplaren van ontvangen offertes gelden als akkoord en initiëren de uitvoering van de daarin beschreven diensten/opdrachten. Op uitdrukkelijke en eenvoudig verzoek kan de offerte en de daarin beschreven voorwaarden verlengd worden, al dan niet met herziene prijzen voor marktgevoelige segmenten.

110 Group houdt zich het recht voor om op elk ogenblik het aanbod te wijzigen of in te trekken, zolang de offerte niet aanvaard werd door de klant.

5. Prijsbepaling

Onze prijzen zijn BTW exclusief en gelden slechts voor de gespecificeerde producten, werken en parameters (vb. afmetingen, leveringsdatum, datum uitvoering werken, enz.) zoals opgenomen in de offerte. Wat niet werd opgenomen in de offerte, is niet inbegrepen en kan leiden tot een meerkost.

Indien materiaalprijzen, lonen, sociale en/of andere overheidslasten, vrachten of verzekeringspremies worden verhoogd, zelfs nadat wij de bestelling schriftelijk hebben bevestigd, is 110 Group gerechtigd de aan ons verschuldigde prijs, met inachtneming van de toepasselijke wettelijke voorschriften, dienovereenkomstig te wijzigen zonder voorafgaande verwittiging.

Nutteloze verplaatsingen van 110 Group of een partner van 110 Group worden aangerekend aan € 60,00 (Excl. BTW)/oproep.

6. Levering & overmacht

De aangeduide leverings- en/of uitvoeringstermijnen zijn niet bindend en hebben slechts een aanwijzend karakter. In geen geval zal de medecontractant schadevergoeding kunnen eisen, van welke aard ook en/of de overeenkomst kunnen beëindigen wegens een redelijke overschrijding van de aangegeven termijnen.

110 Group heeft steeds het recht voorschotfacturen te sturen voor gedeeltelijk uitgevoerde werken, leveringen, geleverde goederen. De klant zal onder geen enkel beding betalingsuitstel kunnen tegenwerpen, omwille van welke reden ook op het gefactureerde gedeelte van de geleverde goederen en/of werken.

Ingeval de klant weigert de door hem bestelde goederen en /of werken af te nemen, zowel geheel als gedeeltelijk, is de overeenkomst van rechtswege en zonder ingebrekestelling ontbonden lastens de klant en zal de klant een som moeten betalen gelijk aan 60% van het in het contract overeengekomen bedrag en/of saldobedrag, dit ten titel van forfaitaire schadevergoeding.

110 Group behoudt zich het recht voor om materiaal dat door haar aan de klant in bewaring werd gegeven en beschadigd teruggegeven wordt, aan de klant aan te rekenen tegen de prijs van de nieuwwaarde van het materiaal. De klant is verantwoordelijk voor verlies en/of beschadiging van welke aard ook, veroorzaakt door of aangebracht aan dit materiaal, zelfs door een vreemde oorzaak of overmacht.

110 Group is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien deze gehinderd wordt als gevolg van overmacht, waaronder de redelijke onmogelijkheid om zijn verbintenis uit te voeren. Onder overmacht wordt begrepen, alle van buitenaf komende zaken waarop de partij die de overmacht inroept geen invloed kan uitoefenen zoals onder andere, maar niet beperkt tot brand, ongevallen, weerverlet, stakingen of lock-out, oproer, terrorisme (dreiging), oorlogen en hun gevolgen. In elk geval kan 110 Group ook nooit aansprakelijk worden gehouden voor de schade die rechtstreeks of onrechtstreeks voortvloeit uit overmacht.

7. Eigendomsvoorbehoud

Zolang de klant niet volledig aan zijn verplichtingen jegens G.A.-Tech heeft voldaan, blijven de geleverde goederen eigendom van G.A.-Tech, dit in afwijking van art. 1583 BW. Niettemin draagt de koper vanaf het moment van levering het risico voor het verlies of beschadiging van de goederen, door welke oorzaak ook ontstaan en/of voor schade door deze goederen veroorzaakt. Zonder medeweten van G.A.-Tech is de klant voor de betaling niet bevoegd de goederen aan derden over te dragen. Bij overtreding hiervan wordt de verkoopprijs ten volle opeisbaar.

Onverminderd de overige hem toekomende rechten wordt G.A.-Tech onherroepelijk door de klant gemachtigd om indien deze laatste zijn betalingsverplichtingen niet of tijdig nakomt, zonder enige ingebrekestelling of gerechtelijke tussenkomst de geleverde goederen terug te nemen of indien deze aan een roerend of onroerend goed zijn gemonteerd te demonteren en terug te nemen, waarbij de koper aansprakelijk blijft voor deze kosten en de waardevermindering van deze goederen.

8. Opzeg

In geen der gevallen is een vroegtijdige opzeg door één der partijen mogelijk, tenzij er een wederzijds schriftelijk akkoord tussen alle partijen bestaat of ingeval van ernstige tekortkoming die elke onmiddellijke verderzetting van relaties rechtvaardigt.

110 Group en de klant kunnen steeds onmiddellijk een einde stellen aan de overeenkomst in geval van overlijden van de medecontractant en de niet-uitvoering van een verbintenis (zoals de niet-betaling van facturen of enige andere zwaarwichtige contractuele fout), zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling en dit bij een ter post aangetekende brief, met onmiddellijke uitwerking, waarbij de reden van deze onmiddellijke beëindiging in voornoemd schrijven wordt vermeld.

Indien het vertrouwen van 110 Group in de kredietwaardigheid van de klant geschokt wordt door o.m. daden van gerechtelijke uitvoering tegen de medecontractant en/of aanwijsbare andere gebeurtenissen, of wanneer na het afsluiten van de overeenkomst blijkt dat de klant een essentieel deel van zijn verbintenissen niet zal uitvoeren wegens een ernstig gebrek in diens uitvoeringsmogelijkheden die het vertrouwen in de goede uitvoering van de door de medecontractant aangegane verbintenissen in vraag stellen en/of onmogelijk maken, behoudt 110 Group zich het recht voor, zelfs indien de diensten gedeeltelijk werden uitgevoerd en/of de goederen geheel of gedeeltelijk werden geleverd, de uitvoering van de overeenkomst ervan op te schorten en van de klant geschikte waarborgen te eisen. Indien de klant weigert hierop in te gaan, behoudt 110 Group zich het recht om de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen, dit alles onverminderd haar rechten op alle schadevergoedingen en intresten.

9. Intellectuele Eigendomsrechten 

Alle rechten van intellectuele eigendom terzake van de diensten als mede de ontwerpen, programmatuur, documentatie en alle andere materialen die worden ontwikkeld en/of gebruikt ter voorbereiding of uitvoering van de overeenkomst tussen 110 Group en de klant, dan wel die daaruit voortvloeien, berusten uitsluitend bij 110 Group. De levering van diensten strekt niet tot enige overdracht van de rechten van intellectuele eigendom.

10. Garanties

Er is standaard geen garantie voor de diensten.

11. Aansprakelijkheid

110 Group is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade waarvan het in deze voorwaarden haar aansprakelijkheid niet uitdrukkelijk heeft bepaald.

110 Group is niet verantwoordelijk t.a.v. gebruikers of derden voor mogelijk geleden directe, indirecte, incidentele schade, winstderving of voor eender welke schade veroorzaakt door haar nalatigheid of vergetelheid in het verschaffen, compileren, monteren, schrijven en interpreteren van projectinformatie.

110 Group is aansprakelijk voor het bedrog of de zware fout die zij of haar personeel in het kader van de beroepsactiviteiten begaat. 110 Group kan bovendien slechts aansprakelijk worden gesteld voor de rechtstreekse gevolgen van haar zware fout.

In geen geval zal de totale aansprakelijkheid van 110 Group voor enige toerekenbare tekortkoming onder de huidige overeenkomst verder reiken dan maximaal het bedrag gelijk aan de overeengekomen vergoeding voor de goederen en geleverde prestaties met 110 Group. Behoudens in geval van opzet of grove fout is G. A. Tech verder niet aansprakelijk voor om het even welke vertraging bij de uitvoering van haar verplichtingen voorvloeiend uit het contract, of voor de niet-uitvoering van bedoelde verplichtingen voor zover deze vertraging en/of deze niet-uitvoerig is toe te schrijven aan een externe niet te voorziene oorzaak waarover zij redelijkerwijs geen controle heeft.

110 Group kan niet aansprakelijk worden gesteld voor gebreken/tekortkomingen nadat een derde/andere onderneming de installatie gewijzigd heeft of aan de installatie heeft gewerkt. Indien dit het geval is, behoudt 110 Group zich het recht om de overeenkomst te ontbinden.

110 Group kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de onjuistheden of tekortkomingen in de gegevens zoals die vermeld staan op de door 110 Group ontwikkelde websites. Incorrecte gegevens of tekortkomingen op de site geven geen recht op een financiële compensatie.

12. Contractuele wanprestatie en schadevergoeding

110 Group is bevoegd de nakoming van haar verplichtingen op te schorten of de overeenkomst te ontbinden indien:

  • De klant de verplichtingen uit de overeenkomst niet of niet volledig nakomt.
  • De klant de totale som niet betaalt.
  • Na het sluiten van de overeenkomst 110 Group een grond bestaat te vrezen dat de klant haar verplichtingen niet zal nakomen.
  • De klant in staat van faillissement is verklaard, surseance van betaling heeft aangevraagd of verkregen of anderszins het vrije beheer over zijn vermogen heeft verloren. Laatstgenoemde partij heeft dan geen recht op enige schadevergoeding.

Elke annulering van een werk dient schriftelijk te gebeuren. Ze is slechts geldig mits een schriftelijke aanvaarding door 110 Group.

In geval van annulering door de klant is er een forfaitaire vergoeding verschuldigd van 40% van de prijs van de werken.

13. Betalingstermijnen

De betalingstermijn, vermeld op de factuur (standaard 30+1 kalenderdagen), heeft voorrang op alle verdere algemene bepalingen. De facturen dienen betaald te worden binnen een termijn van maximaal 30+1 kalenderdagen na de ontvangst van de factuur.

Het niet betalen van een factuur op de vervaldag maakt onmiddellijk alle verschuldigde sommen opeisbaar, ongeacht de vooraf toegestane betalingsvoorwaarden en tevens vervallen alle eventuele prijsvoordelen en kortingen. Bovendien heeft 110 Group het recht om alle leveringen en/of werken te onderbreken en elke bestaande overeenkomst met de klant te verbreken zonder recht op enige schadevergoeding.

Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de factuur op de vervaldag, van rechtswege en zonder ingebrekestelling , wordt het schuldsaldo verhoogd met 12%, met een minimum van € 50,00, zelfs bij eventuele toekenning van termijnen van respijt. Dit conventionele schadebeding wordt aangevuld met een wettelijke maandelijkse interest van 1% op het openstaande bedrag gerekend vanaf de vervaldag.

14. Meerwerk

Is met de klant een vaste prijs overeengekomen dan zal deze vaste prijs slechts betrekking hebben op de in de overeenkomst genoemde werkzaamheden en diensten van 110 Group.

Eventuele werkzaamheden en diensten die in aanvulling of wijziging daarop in opdracht van de klant door 110 Group worden geleverd, hierna te noemen “meerwerk”, zullen aan de klant in rekening worden gebracht.

15. Uitvoerbaarheid van de opdracht

Indien de klant voor het nodige materiaal zorgt, beginnen de werken pas wanneer al het materiaal aangekocht/geleverd wordt, zelfs indien een eerdere begindatum werd afgesproken. 110 Group behoudt zich het recht om de begindatum uit te stellen tot al het nodige materiaal geleverd/aangekocht wordt. 110 Group kan natuurlijk niet verantwoordelijk worden gehouden voor de slechte kwaliteit of de levensduur van de door de klant aangekochte materiaal.

In geval van ziekteverlof zal met de klant een andere datum besproken worden voor de uitvoering van de werken. Indien de werken al gestart zijn, deelt 110 Group aan de klant mee wanneer de werken terug zullen aanvatten.

16. Veiligheid werknemers

Bij uitvoering van de opdracht op locatie van de klant is de klant jegens de medewerkers van 110 Group gehouden zorg te dragen voor veilige arbeidsomstandigheden en vrijwaart hierbij 110 Group tegen alle aanspraken ter zake van haar medewerkers. Voor zover noodzakelijk delegeert 110 Group in dit kader het werkgeversgezag aan de klant.

Indien de werkomstandigheden de veiligheid van de werknemers in gedrang kan brengen, behoudt 110 Group zich het recht om de werkzaamheden stop te zetten en dit tot de veiligheidsomstandigheden hersteld worden.

Indien het risico zich tijdens de uitvoering van de overeenkomst voordoet, dient de klant er alles aan te doen om de veiligheid van de werknemers te vrijwaren. De kosten hieromtrent zijn ten laste van de klant.

17. Klachten

Alle klachten betreffende zichtbare gebreken moeten binnen de acht dagen na levering of plaatsing gemeld worden. Wanneer een klacht omtrent geleverde goederen en/of werken erkend wordt, onder partijen of in rechte, gaat de verantwoordelijkheid van 110 Group nooit verder dan herstel of vervanging met uitsluiting van elke vergoeding voor om het even welke directe of indirecte schade.

Verborgen gebreken moeten overeenkomstig artikel 1648 BW binnen een korte termijn aan G.A.-Tech gemeld worden. Beide partijen komen overeen deze korte termijn op twee maanden te bepalen.

18. Geschillenbeslechting

Alle geschillen die mochten ontstaan n.a.v. de onderhavige overeenkomst dan wel n.a.v. overeenkomsten die daarvan het gevolg mochten zijn, zullen beslecht worden door een scheidsgerecht, bestaande uit één of drie onafhankelijke en onpartijdige arbiters, aangesteld door de administrateur van www.arbiters.be Het scheidsgerecht organiseert het verloop van de werkzaamheden, rekening houdend met het belang en de juridische/technische complexiteit van het geschil. Deze clausule vervangt andersluidende bevoegdheidsbedingen.

 

Onze prestaties

Waarom kiezen voor 110 Assistance?

116

Klantenfeedback

+32 491 220 110 Devis Appelez-nous